2016. május 22., vasárnap

01.rész – Furcsa dobozka

2015. szeptember 30. Carsie szemszöge:

Csörgő.  Megint a legborzalmasabb hang keltett reggel. Legszívesebben széttörném minden napkelte kor.  Még olyan öt percig betakaróztam, de nem jött álom a szememre. Hát persze, ma lesz az első iskola napom, a baleset óta. Tudtommal új osztályba kerültem. Sehol egy ismerős. Igazából, már tizenötödikén mehettem volna, csak féltem az új környezet miatt.
Sóhajtottam, majd kikeltem az ágyból. Valamennyire megigazítottam, majd a szekrényemhez mentem keresni valami ruhát. Végül a fehér egybe részes szoknyára, és a kedvenc kék kicsit hosszabb bolerómmal.  Ránéztem a naptárra, hogy tisztába legyek vele milyen nap van, és hányadika. Harmincadika, azaz ma van a születésnapom. Még én is elfelejtettem, de nem csoda. Lassan már tizenegy éve nem tartjuk meg.  Nyugodj meg Carsie, csak a szokásos év, csak annyi most a probléma, hogy új osztályba fogsz járni.
Nagyot sóhajtottam, majd lementem a földszintre. Senki nem volt lent. Hát azt hiszem, ma is egyedül leszek itthon. Legalábbis délután száz százalék. Pedig utálok egyedül lenni ebben a hatalmas házban. Gyorsan megettem meleg croissantomat, megittam a kicsit kihűlt teámat, majd az ajtó fele vettem az irányt, azonban előtte ránéztem az órára. Hét óra húz perc. Még nem vagyok késésbe, sőt talán még lesz időm körbe néznem az osztályban, hogy nincs ott senki. Bár egy termen mégis mit lehetne nézni? Lehetséges, hogy inkább azon kéne törnöm a fejemet, hogy hol fogok ülni, és hogy ezt az egy évet – vagy lehet több –, hogyan fogom kibírni ismeretlen emberekkel. Bár lehet nem kéne ennyire aggódnom, mert a végén rácos leszek. Régen a szomszéd bácsi mondta ezt nekem, de sajnos elköltöztek, azt hiszem Amerikába.
Már láttam az iskolát, ezért kicsit felgyorsítottam, de ennek következményének neki mentem valakinek. Megfogtam fejem, majd kicsit megráztam. Felálltam, leporoltam magam, majd ránéztem arra, akit fellöktem. Természetesen nem ismertem.
 - Nagyon sajnálom – nyújtottam a szőke lány felé a kezem, mire ellökte. Kicsit flegmásan, és kicsit mogorván nézett rám. Lehetett rajta látni, hogy forr a dühtől, és ha fel fog állni valószínűleg leordítja a fejem. És amennyire pechem van pont az osztálytársam lesz.
 - Normális vagy te? Tudod te milyen drága egy ilyen ruha? – állt fel, majd a mellette lévő vörös hajú lány leporolta őt. Értem már, szóval ő az elkényesített kisliba. A szemüveges lány a pincsije. Persze, hisz minden osztályba kell ilyen elkényeztet plázacica.
 - Igen normális vagyok – forgatom meg szemeimet. – Most már mindent értek – csaptam össze a két tenyerem, mire értelmetlen fejet vágott, aminek köszönhetően kicsit jobban láttam borzalmasan kisminkelt szemét. – Te vagy apuci kicsi lánya, akit gyerek kora elkényeztette ugye? – mosolygok rá nagy vigyorral, mire a körülöttünk lévő összes diák felnevetett. A lány idegesen a bejárat felé veszi az irányt, majd a pincsije is követi. Kicsit önelégült fejet vágtam, amit szerintem lehetett is látni rajtam, ezért körül néztem látott-e valaki. Szomorúan vettem észre, hogy igen láttak. Egy sötétebb barna hajú lány közeledett felém, de mögötte barátnője, hevesen próbálja erről lebeszélni sikertelenül.
- Nahát, kislány te nem vagy semmi – dicsért meg, vagyis szerintem annak szánta. Kicsit aggódó fejet vágtam, mire nevetni kezdett. – Első napod? – kérdezte, mikor abba hagyta a kacagást.
 - Hát, ugyan ebben az iskolába jártam, csak a másik épületben volt a termem, és most átkerültem egy másik osztályba, ami itt van – meséltem, el mire heves bólogatásba kezdett, majd egy széles vigyor ült ki az arcára.
 - Nem semmi! És már az első napodon szembeszállsz Chloeval – paskolta meg a vállam, majd a csuklómat megfogta, s a feketés hajú lányhoz közeledtünk. – Ö is az osztálytársad mától. Mármint Chloe. És persze Én is, és Marinette is – mutatta be a lányt, akihez oda mentünk. Ő csak intett egyet, mire visszaintettem. – És téged, hogy hívnak? – mondta fel a szemöldökét.
 - Carsie. De ti nyugodtan hívhattok Carnak, ha szeretnétek – ajánlottam fel, mire mindketten bólogatni kezdtek. A beszélgetést a csengő zavarta meg. Megmutatták, hogy merre van az osztály, s bementünk. Azt mondták üljek közéjük, nem lesz semmi baj. Igazából, kicsit aggódok, mert amikor beléptem az osztályba, mindenki engem nézett. Rossz érzés fogott el. Alya – mint kiderült a neve-, azt mondta 2. padba ülnek. Szerintem nem kellett volna mondani, hiszen csak követnem kell őket. Már az egy – két fokos lépcsőn mentem fel, vagyis mentem volna fel, ha ez a Chloe csaj, ki nem rakta volna a lábát. Természeten elestem, mire mindenki nevetni kezdett, kivéve négy embert. Morcosan felkeltem, majd valamennyire leporoltam magam. Dühösen néztem a szőke lányra, aki megvonta a vállát, majd a vöröskének beszélt valamit. Marinette és Alya egy bátorító mosolyt mutatott nekem, majd beült Alya, középre én, majd utánam Marinette.
 - Jól vagy? – fordult hátra a szőke hajú konkrétan ideál fiú. Kissé aggódó és együtt érzés fejet vágott.
 - Igen ne aggódj. Majd megoldom valahogy, de szerintem egész évben szívatni fog – mosolygok kicsit hamiskásan, mire a fiúról az aggódó arc eltűnt és előre fordult.
 - Mégis hol a tanár? – kérdezte Alya barátnőjétől, de Ő csak előre bámult és csak annyit tudott mondani Adrien.
 - Marinette! – fordulok felé, és megemelem egy kicsit a hangom. Ilyenkor már kérdően nézett rám. – Mégis ki az az Adrien? – kérdeztem természeten, mire befogta a számat.
 - Hülye! – ütött a fejemre, mire feljajjogtam. – Adrien Agreste, aki itt ül előtted – suttogja, hogy ne hallja a fiú. Csak bólogatni tudtam. Nem ismerem, pedig nagyon ismerős a fiú.
A kilincs lenyomódott, majd a tanár belépett rajta. Elnézést kért, hogy késett, majd leadta a tananyagot.
                                                                                                            * * *
Vége van a hatodik órának.  Azt hittem egyedül kell hazamennem, de ezek szerint Marinette arra lakik merre én, csak ő jobbra én pedig balra megyek. Elköszöntünk egymástól, majd haza felvettem az utam. Már amikor beértem a mi utcánkba láttam apám kocsiját. Már megint valami rossz lesz, mert csak akkor jön haza ilyen korán. Lenyomom a kilincset, majd kinyitom az ajtót. Levettem a cipőmet, majd a nappaliba mentem. Apám ott ült a kanapán, és az előtte lévő asztalon egy – két üres sörös doboz. Ajjaj. Apa nem bírja a piát. Amint meglátott, a fotelben lévő nadrágszíjért nyúlt. Fejemben csak az a kérdés volt mit akarsz azzal? Hirtelen sebességgel állt fel, mire hátráltam egy lépést, ami nem tetszett neki. Egy – két lépést jött közelebb, mire futni kezdtem fel az emeletre. Hallottam, ahogy szitkozódik lent. El kell bújnom. Befutottam a szobámba, majd onnan egyesen a szekrénybe. Egyszerűen más búvóhely nem jutott eszembe, és egyébként is akárhányszor ide bújtam sose talált meg. De valamit ekkor észrevettem. Valami kis rész volt a szekrény oldalán. Kinyitottam, mire egy nagyobb nyolcoldalú dobozka volt bent, rajta a nevemmel. Mégis kirakta ide, és miért?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése